Pazarlama - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
Program İçeriği
Bölüm Başkanı
Öğr.Gör.Dr. LEVENT AKSU
Tarihçe
Pazarlama programı, 2008-2009 eğitim öğretim yılında yüksekokul bünyesinde açılan temel programlardan birisidir. Pazarlama programı 5.seviye akademik ve mesleki yeterlilik kazandıran bir önlisans programıdır. Örgün (Normal) Öğretimi bulunmaktadır. Program 40'ar kişidir. Eğitim dili Türkçedir.Pazarlamanın, işletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olması ve bu alanda nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyulması gerekçesiyle kurulan pazarlama programı bugün de güncel ders programı (içeriğiyle) ile piyasanın aradığı insan kaynaklarını yetiştirebilmektedir. Programdan mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların satış departmanı, pazarlama departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve bir dizi pazarlama alanında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu ve uzman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.


Kazanılan Derece
Önlisans
Kabul Koşulları
Lise diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (YGS ve LYS) ile yerleştirme.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00/4.00 olması,hiç başarısız notunun olmaması, zorunlu 30 günlük stajını başarıyla yapmış olması gerekir.

Mezun İstihdam Olanakları
Bölümümüz, pazarlama ve reklamcılık alanında edindikleri kuramsal ve teknolojik bilgiyi çalışma alanına uygulayabilen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak, pazarlama sektöründeki yansımalarını takip edebilen, eleştirel ve yenilikçi bir bakış açısına sahip uzmanlar yetiştirmektedir. Mezunlar, bölümde aldıkları eğitim ve deneyimle, özel ve kamu sektöründeki kurumlarının ve kuruluşların pazarlama, satış, halkla ilişkiler, perakendecilik ve tedarik zinciri yönetim birimlerinde çalışabilmektedirler. Buna ek olarak kazandığı disiplinlerarası bakış açısı ile ilgili olduğu alan doğrultusunda lisans, yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyerlerine devam edebilirler. Edindiği bilgi, birikim ve tecrübeler sonucunda alanında uzmanlaşır ve alanıyla ilgili birimlerde yetkili bir kişi olur.


Ölçme ve Değerlendirme
Ara Sınav %40, Final %60.
Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Balıkesir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 20inci, 21nci, 22nci, 23ncü ve 24üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS’nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir.

AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.

Alınan her ders için aşağıdaki notlar öğretim elemanları tarafından öğrencilere verilmektedir.
Numerik Sistemde Puanlar
Kredi Sisteminde Puanlar
95-100 AA 4.00 PEKİYİ
85-89 BA 3.50 İYİ - PEKİYİ
80-84 BB 3.00 İYİ
70-79 CB 2.50 ORTA - İYİ
60-69 CC 2.00 ORTA
55-59 DC 1.50 ZAYIF - ORTA
45-54 DD 1.00 ZAYIF
00-44 FF 0.00 BAŞARISIZ



https://obs.balikesir.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=4942